rehberlik öz -değerlendirmesi

yazan hüseyin topak – 16 Nisan 2010, Cuma, 22:34
Gelişimine Katkısı
Öğrencilerimin, derslerde kendi belirledikleri alanları keşfetmelerine ve görevleri nasıl tamamlayacaklarına kendilerinin karar vermelerine izin verir ve cesaretlendiririm.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Öğrencilerin, yaptıkları çalışmaları sergilemeleri sırasında diledikleri teknoloji araçlarını kullanmalarına izin verin
Öğrencilerin derslerde teknolojiyi kullanmalarını her zaman desteklerim.
Öğrenciler, bir ünite ya da proje gerçekleştirerek öğrenir ve kendi gelişimlerini gözlemlerler.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Projeye yönelik açıklamaların ve indirilebilir malzemelerin yer aldığı Web tabanlı bir kaynak malzeme hazırlayın
Proje tabanlı öğrenmede:a)hedefler belirlenir.b)Tasarlanan konunun lee alınıp hazırlanılmasıc)Grupların belirlenmesi d)Sonuç ve özelliklerinin çalışma kurallarının belirlenmesi e)Çalışma süresinin belirlenmesi f)Değerlendirme kuralları ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi g)bilgilerin toplanmasıh)Bilgilerin derlenip ,sunu haline getirilmesiı)projenin sunulması.
Öğrencilerim arasında diyaloğu ve tartışmayı özendiririm. Öğrencilerim görüşlerini yalnız benimle değil, birbirleriyle de paylaşırlar.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Sohbet odası kullanımına yönelik açıklamaları ve yönlendirmeleri içeren bir kılavuz hazırlayın
Öğrencilerin özgürce tartışa bileceği bir ortam hazırlarım.Projeyi belirleme,tarışma ve sonucun şekillenmesini isterim
Öğrenciler, yeni kavramları öğrenirken “doğru cevabı” benden beklemek yerine, birbirleriyle fikirlerini rahatça paylaşırlar.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Öğrencilerin görüşlerini açıklayabileceği bir Web günlüğü hazırlayın
1.Proje belirleme.2.Proje ile ilğili kaynak ve materyalleri bulmaları.3.Proje ile ilğili rapor oluşturmaları.4.Çalışma
Yeni bilgileri öğrendikçe, öğrencilerimi baştaki bilgilerini gözden geçirip düzeltme ve öğrenmelerini ileriye dönük geliştirme konusunda cesaretlendiririm.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Kelime işlemci yazılımların gözden geçirme araçlarını kullanın
1.Yöntem-giriş ve çıkış diyaloğlarına göre ayarlama.2.Yöntem-manüel ileri-geri alma işlemleri.3.Yöntem- farklı bir altyapıdan sekron işlemleri.
Açık uçlu sorular sorarım ve öğrencileri soru sormaya özendiririm.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Açık uçlu soruları ve cevap alanlarını içeren belgeler hazırlayın
Dolaylı sorular açık uçludur cevap vermeden önce düşünmek gerekir.Test sınavlarında açık uçlu sorularada yer vermek gerekir.
Öğrencileri, en başta verdikleri cevapları yeniden gözden geçirmeye ve açımlamaya özendiririm.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Öğrencilerin Web günlüklerine yazdıklarına geribildirim verin
Her zaman öğrencilerime verdiğim değerden dolayı, web günlüklerine cevap veririm.
Öğrenciler sorularını bana sormaz; yanıtları kendileri araştırarak uzmanlaşırlar.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Öğrencilerin Web sitelerini etiketleme ya da sık kullanılanlara ekleme araçlarını kullanarak kaydetmelerini ve değerlendirmelerini sağlayın
Onların yaptığı çalışmalarla ve teknoloji kullanımıyla ilğili rehberlik ve denetimleri sağlarım.
Ben de öğrencilerimle birlikte öğrenirim. Öğrencilerime sorduğum açık uçlu sorunun önceden belirlenmiş bir cevabı yoktur.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Kendi deneyimlerinizi yazacağınız bir Web günlüğü hazırlayın
modül 6’da yaptığımız çalışmalarla ilğili olarak, eksikliklerimizi gördüm ve kurstan çok yararlandım.
Kendimi, ders anlatan bir öğreticiden çok, bir rehber ya da danışman olarak görürüm.

6 5 4 3 2 1
6=herzaman ile 1=asla arasında yer alan ölçekte uygun olan birini seçin.
Öğrencilere kullanmaları için işbirliği araçlar sağlayın
öğrencilerher ne kadar öğrenci merkezli eğitimin içinde olsalar dahi mutlakaraç kullanırken işbirliği yapmalıdırlar.a)Sunu b)wikic)Blog d)Bülten e)Gazete araçları kullanabilirler.

Öğrenci merkezli bir sınıfı teknoloji ile desteklemek için kendi görüşlerinizi ve değerlendirmelerini gözden geçirin. Öğrencileri öz-yönelimli olmaya teşvik etmek ve kendinizi de rehber rolüne hazırlamak için neler yapılmasını gerektiğini düşünün. İzleyen alana görüş ve izlenimlerini yazın.
Kendi kendinizi değerlendirmenize ilişkin notlar:

Öğrencilerime her zaman derslerde imkan dahilinde teknolojiyi kullanmalarını önerir ve desteklerim.Onlara hem öğrenmede hemde değerlendirmede mutlaka teknolojiyi kullanmalarını öneriririm.zaman zaman öğrencilere yeterli destek sunmak şartı ile ve ara değerlendirmelerle kendi durumlarını kontrol altında tutmalarına yardım ederek ,ancak bu sayede öz-yönelimli öğrenen bireyler olmalarını sağlarız.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: