Değerlendirme araçları

yazan hüseyin topak – 14 Nisan 2010, Çarşamba, 22:49
Yeni öğretim programlarının kaynağı yapılandırmacı-bilişsel yaklaşımlardır.yapılandırmacı yaklaşımların ana unsuru öğrenmeye ilişkindir.Öğrenenin bilgiyi yeniden yapılandirdığını,bunun için yaşanmış öğrenme örneklerinin verilmesi gerekir.Yapılandırmacı -bilişsel uygulamalarda degerlendirme yöntemleride yeniden oluşmaktadır. Ürün odaklı ölçme yerine,süreç odaklı seçme,öğrenenin öğrenme ferformansını degerlendirme,öğrenmeye ait her türlü çabalar dikkate alınır. Degerlendirme yöntemlerinde;öğrenci merkezliliği, etkinlik temelli öğretim,yetenek geliştirmeyi hedefleyen ve destekleyen bir degerlendirme süreci uygulanabilir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: